środa, 29 lutego 2012

Oszczędzanie: Metoda skarbonki

Dzisiaj chciałam opowiedzieć wam trochę o oszczędzaniu metodą skarbonki.
Czy w waszych portfelach zawsze jest pełno drobniaków z którymi nie ma co zrobić? O to prosta zasada którą stosowałam będąc młodsza, aczkolwiek teraz pisząc o tym zastanawiam się czy znowu jej nie zastosować :)
  1. Robimy skarbonkę. Może to być słoik, pudełko po kawie, skarbonka świnka lub cokolwiek innego. Mi zależało na tym, żeby widzieć ile w środku jest monet dlatego skarbonkę zrobiłam z butelki po wodzie. Zerwałam etykietę, zrobiłam otwór w nakrętce i gotowe :)
  2. Warto obrać cel na jaki się zbiera, wtedy łatwiej jest się zmotywować np. na wakacje, na kino,teatr itd. Polecam  napisać to na skarbonce, wtedy może unikniemy wydania tych pieniędzy na inny cel lub może jak ktoś nas odwiedzi to się dorzuci do naszych planów :)
  3. Po powrocie z zakupów wrzucamy drobniaki do skarbonki. Teraz jest odwieczny problem: jakie drobniaki wrzucać? Polecam wrzucanie od 10 gr do 5 zł. Nie radzę wrzucać tych o mniejszych nominałach bo później jest z nimi za dużo zamieszania.
  4. Później można będąc w sklepie starać się płacić jak największym nominałem,żebyśmy zdobyli więcej drobniaków. 
  5. Gdy już skarbonka jest pełna albo gdy zbliża się nasz wymarzony cel np wakacje, należy opróżnić skarbonkę, rozdzielić pieniądze wg nominałów, zapakować w woreczki najlepiej przyklejając na ich dokładną wartość i ruszyć do sklepów. Osobiści polecam małe osiedlowe sklepiki w których nie ma w danej chwili kolejki ponieważ niestety często pani/panowie chcą liczyć ile mamy tych drobniaków więc to trochę trwa. Podobno można takie pieniądze oddać w oddziale w banku aby on przesłał nam je na konto ale osobiście tego nie próbowałam.
  6. Po tym jak zamieniliśmy drobniaki na grubsze pieniądze możemy śmiało zrealizować swój cel i oczywiście ustalić nowy i zbierać od nowa.
Myślę, że jest to bardzo przyjemny i praktyczny sposób na odciążenie sobie portfela i na oszczędzenie ładnej sumy pieniędzy. Jak macie jakieś inne pomysły zapraszam do komentowania.

W następnym poście opowiem jak zrobić taką skarbonkę w internecie.

3 komentarze:

  1. super sposoby

    zapraszam

    http://beauty-of-the-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. gorzej jak każdy 1 grosz ma kolosalne znaczenie i niczego nie można przeznaczyć na oszczędności - jak np. u mnie. Czekam na więcej porad, bo każdy zaoszczędzony grosik to skarb!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawie zawsze w swoich wydatkach można znaleźć coś co nie jest do życia tak bardzo potrzebne, wystarczy to tylko zlokalizować i przyzwyczaić się do życia bez tej konkretnej rzeczy. Człowiek na szczęście ma zdolność do w miarę szybkiego przyzwyczajenia się do nowej sytuacji.
    O rzeczach z których można zrezygnować będzie oddzielny post. Zapraszam do śledzenia bloga i dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń